World of Warcraft IPv6
World of Warcraft (WoW) megalkotója a Blizzard még a tavalyi IPv6 világnapra tűzték ki célul, hogy a játékot kiszolgáló szervereik közül néhány elérhetővé vált IPv6-al is. A játékélmény megtartása miatt (ping,lag,packet loss) csak akkor jelenik meg az IPv6-al való csaltakozás lehetősége a játékban, ha az adott gépen nem teredo (2001::/32) vagy 6to4 (2002::/16) tunnel van.
Ezt azzal magyarázza a Blizzard, hogy ezen szolgáltatások az IPv6 "próbálgatására" szolgálnak és a relay szerverek elérhetősége és adminisztrációja hagy némi kívánnivalót maga után.
A natív IPv6 kapcsolat és a tunnelezet kapcsolatok között nem tesz különbségét így aki ezzel rendelkezik nyugodtan használhatja, viszont ha nem tud csatlakozni, vagy nagyon instabil lesz a kapcsolata akkor inkább kapcsolja ki.
Én személy szerint nem játszottam ezzel a játékkal sosem, viszont az elmondható, hogy az egyik legnagyobb számban játszott online játék.
április 17th, 2012 - 19:07
A “Connect via IPv6 when avaible” opció mindig aktív, legalábbis az európai szervereknél, de nem használja az IPv6 kapcsolatot, szerver oldalon le van kapcsolva.
Egyébéknt nekem /48 HE tunnelem vam és 2001 az eleje, pedig 6to4 tunnel.
április 17th, 2012 - 20:22
Ami szerintem megkever téged, hogy 2001::/32 subnetet írtam, ami
2001:0000:0000:0000:0000:0000:0000:0000-tól 2001:0000:FFFF:FFFF:FFFF:FFFF:FFFF:FFFF-ig tart, kevered a 2001::/16-al.
Az persze igaz, hogy a HE.net-nek is 2001::/16-ból van a tartománya a 2001:470::/32. És 6in4 tunnelt használsz, 6to4 esetén 2002::/16 tartományból kapsz címet az IPv4 címednek megfelelően.
április 18th, 2012 - 18:51
Jogos, ott a pont, ipv6-nál még nem megy fejben a CDIR számolás… 🙂